© 2017 Hogash.com
Zadzwoń: +48 601 662 919
  • Home
  • Aktualności
    • Wakacje
  • Polityka Prywatności
  • Rezerwacja Online

Hotel Kazimierz Dolny - Villa Bohema

  • Hotel
    • Pokoje
    • Apartamenty
    • Basen
    • Cennik
    • Standardy ochrony małoletnich w hotelu Villa Bohema
  • Spa
  • Restauracja
  • Wesela i przyjęcia rodzinne
    • Wesela
    • Przyjęcia komunijne
  • Szkolenia i Konferencje, Integracje
  • Galeria
  • Kontakt
  • Aktualne wydarzenia
    • Ferie 2025
    • Wielkanoc
    • Standardy ochrony małoletnich w hotelu Villa Bohema
    • Subwencja finansowa w ramach program rządowego

Standardy ochrony małoletnich w hotelu Villa Bohema

W trosce o naszych Gości, w oparciu o wytyczne ONZ dotyczące biznesu i praw człowieka mając na uwadze zapewnienie poszanowania praw dzieci, a w szczególności ich prawa do godności i wolności od krzywdzenia zebraliśmy zbiór zasad i procedur chcąc zapobiegać zagrożeniom oraz w przypadku domniemania, że przebywającemu w Hotelu Villa Bohema dziecku dzieje się krzywda.

  1. Działalność Hotelu Villa Bohema (Bohema Sp. z o. o., ul. Małachowskiego 12, 24-120 Kazimierz Dolny, NIP:716-27-27-262) prowadzona jest z poszanowaniem praw człowieka,
    w szczególności dzieci jako osób szczególnie wrażliwych na krzywdzenie. Jednocześnie mając na uwadze społeczną odpowiedzialność, i promując pożądane postawu społeczne.
  2. W przypadku podejrzenia popełnienia przestępstwa na szkodę Hotel Villa Bohema oraz pracownicy zatrudnieni przez Bohema Sp. z o. o. są zobowiązani do powiadomienia organów ścigania.
  3. Hotel zobowiązuje się do edukowania personelu co do stwierdzenia podejrzeń, że dziecku przybywającemu w obiekcie może dziać się krzywda oraz na temat sposobów reagowania na takie sytuacje.
  4. Jednym ze środków zapobiegawczych krzywdzeniu dzieci jest identyfikacja dziecka przebywającego w obiekcie oraz osoby dorosłej z którą przebywa.
    Personel w tym kierunku podejmuje wszelkie możliwe kroki aby zidentyfikować przebywające w obiekcie dziecko oraz zdefiniować relację z osobą dorosłą z którą przebywa.
  5. Prosimy o wyrozumiałość względem personelu, który zgodnie z ww. nowelizacją został zobowiązany (pod groźbą kary) do identyfikacji relacji między dzieckiem a osobami, z którymi pojawia się ono w hotelu/obiekcie, ale również realizuje to zobowiązanie przede wszystkim w trosce o dobro Państwa dzieci i Ich bezpieczeństwo. 

Meldowanie Gości:

  1. Osoba dorosła podróżująca z dzieckiem, meldująca siebie i dziecko za każdym razem jest zobowiązana do złożenia oświadczenia w celu identyfikacji dziecka i jego relacji z osoba dorosłą z która przebywa. Oświadczenie powinno być złożone na formularzu udostępnionym przez recepcję.
    W przypadku odmowy złożenia oświadczenia przez osobę dorosłą podróżującą z dzieckiem lub w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do bezpieczeństwa dziecka należy wdrożyć procedury postępowania w przypadku podejrzenia krzywdzenia dziecka.
  2. Pracownicy zobowiązani są do zwracania szczególnej uwagi na relacje dzieci i towarzyszących im dorosłych oraz zachowania małoletnich przebywających na terenie obiektu, a także jego wygląd.

Procedury w przypadku podejrzenia krzywdzenia dziecka:

  1. Należy zawsze dokonywać identyfikacji dziecka oraz relacji dziecka z osobą dorosłą, z którą to dziecko przebywa.
  2. W sytuacjach wątpliwych wskazujących na ryzyko krzywdzenia dziecka szczegółowa identyfikacja jest przeprowadzana obowiązkowo przez recepcjonistę.
    Za sytuacje budzące podejrzenia uznaje się m.in. ;
  • Gość nie chce podać swoich danych osobowych ani danych dziecka
  • Gość zabiera dziecko bezpośrednio do pokoju unikając możliwości kontaktu dziecka z pracownikiem recepcji
  • Gość płaci gotówką albo kartą prepaid. Płaci codziennie (nie wie, na ile się zatrzyma) albo prosi kogoś innego, żeby opłacił nocleg
  • Gość pojawia się w obiekcie z dzieckiem, z którym wcześniej nie meldował się w recepcji
  • Podczas rejestracji dziecko wydaje się niespokojne, zestresowane czy zmuszone do przebywania w obiekcie z osobą dorosłą
  • Dziecko przychodzi do obiektu późno w nocy lub w czasie, kiedy powinno być w szkole
  • Dziecko nie wie, gdzie jest albo pytane o cel podróży podaje niespójne odpowiedzi
  • Gość zachowuje się wobec dziecka w sposób nacechowany seksualnie, a relacja między osobą dorosłą a dzieckiem nie wydaje się naturalna i opiekuńcza
  • Gość, który przyjeżdża z dzieckiem, nie ma bagażu albo przyjeżdża z bardzo małym bagażem (podręczna torba/aktówka)
  • Gość oświadcza, że nie ma dokumentów swoich i/lub dziecka; nie chce udzielić wyjaśnień
  • W pokoju znajdują się ubrania dziecięce albo zabawki, mimo że dziecko nie zostało zameldowane w obiekcie
  • Zauważona duża ilość alkoholu albo narkotyki w pokoju, w którym osoba dorosła zameldowała się z dzieckiem
  • Brak zgody na sprzątanie pokoju przez cały pobyt gościa
  • Zauważone w pokoju w dużej liczbie komputery, telefony komórkowe, czytniki do kart płatniczych
  • Gość przychodzi do baru lub restauracji z dzieckiem, z którym nie był zameldowany w obiekcie
  • Dzieci wydają się niespokojne, zdenerwowane i unikają kontaktu wzrokowego

Dokonując szczegółowej identyfikacji dziecka oraz wiążących go relacji z osobą dorosłą należy: zapytać o tożsamość dziecka oraz o jego relacje z osobą z którą przebywa (można poprosić o dowód tożsamości dziecka lub inny dokument potwierdzający, że osoba dorosła ma prawo sprawować opiekę nad małoletnim w trakcie pobytu w Hotelu.
W przypadku braku dokumentu tożsamości należy zapytać o relację zarówno osobę dorosłą jak i dziecko.
Jeżeli dziecko nie posiada dokumentu lub po jego sprawdzeniu, nie ma pewności, że osoba dorosła jest prawnym opiekunem dziecka, możemy zadać poniższe pytania, które pomogą określić sytuację: • Jak nazywa się dziecko, ile ma lat? • Czy jest Pan/Pani prawym opiekunem dziecka? lub Czy dziecko jest z Panem/ Panią spokrewnione? lub Czy ma Pan/Pani dokument uprawniający do sprawowania opieki nad dzieckiem? • Czy ma Pan/Pani zaświadczenie od opiekunów dziecka, że przebywa ono pod Pana/Pani opieką? • Czy ma Pan/Pani telefon do opiekunów dziecka, żebyśmy mogli to potwierdzić? • W jakim celu podróżuje Pan/Pani z dzieckiem? Przykładowa rozmowa z dzieckiem: • Jak się nazywasz, ile masz lat? Gdzie mieszkasz? • Kim jest osoba, z którą przyszedłeś ? • Czy znacie się dobrze z tym Panem/Panią? • Gdzie są twoi rodzice? Chcielibyśmy się z nimi skontaktować – czy masz do nich numer telefonu? Jeżeli dorosły odpowiada za dziecko, informujemy, że chcemy porozmawiać z dzieckiem. Jeżeli dorosły utrudnia kontakt z dzieckiem, możemy podkreślić, że w sytuacji, kiedy niemożliwe jest ustalenie tożsamości dziecka, zgodnie z prawem jesteśmy zobowiązani zawiadomić policję.
Jeśli osoba dorosła nie jest rodzicem dziecka, ani jego prawnym opiekunem należy poprosić o dokument stwierdzający zgodę rodziców (opiekunów) dziecka.
W sytuacji braku ww. zaświadczenia należy poprosić o numer telefonu do rodziców małoletniego i oświadczenie zgody pobytu dziecka z osoba dorosłą uzyskać telefonicznie.

  1. Po wyjaśnieniu sytuacji w sposób pozytywny należy podziękować za poświęcony czas z zaznaczeniem, że procedura ma na celu dobro dziecka i upewnienie się co do relacji osoby małoletniej i dorosłego jedynie utwierdziło przekonanie, że dziecko jest pod dobrą opieką i nie dzieje mu się krzywda.
  2. W przypadku, gdy rozmowa nie wykluczy podejrzeń należy dyskretnie powiadomić przełożonego. Przełożony zaś powinien przejąć rozmowę lub powiadomić policję.
  3. Należy pamiętać, że od momentu stwierdzenia wątpliwości dziecko z osobą dorosłą powinni znajdować się pod obserwacją personelu. Nie powinni też pozostawać sami.
  4. Pracownicy będący świadkiem zachowania wzbudzającego podejrzenia powinni niezwłocznie zawiadomić przełożonego i dział recepcji.

Uzasadnione podejrzenie przestępstwa

  1. W przypadku uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwa wobec dziecka należy powiadomić policję dzwoniąc na numer 112 i krótko opisać okoliczności naprowadzające na podejrzenia krzywdzenia dziecka. Zawiadomienie powinna złożyć osoba, która jest bezpośrednim świadkiem zdarzenia.
  2. Uzasadnione podejrzenie przestępstwa ma miejsce wtedy, gdy:
    – dziecko ujawniło pracownikowi Hotelu fakt krzywdzenia
    – pracownik zaobserwował krzywdzenia
    – dziecko posiada oznaki krzywdzenia, a na pytania odpowiada niespójnie z zakłopotaniem lub występują inne okoliczności wskazujące na krzywdzenie dziecka
  3. W przypadku uzasadnionego podejrzenia przestępstwa należy uniemożliwić dorosłem z dzieckiem odejście z Hotelu (w tym celu o pomoc można poprosić ochronę Hotelu po wcześniejszym nakreśleniu zaistniałej sytuacji aby pomogła w uniemożliwieniu oddalenia się osoby podejrzanej. Ważne, aby w takiej sytuacji ochrona wraz z podejrzanym nie znajdowali się na widoku innych Gości i ludzi postronnych).
    Należy pamiętać o bezpieczeństwu dziecka, powinno ono przebywać z pracownikiem obiektu do przyjazdu policji.
  4. Po zdarzeniu należy również sporządzić notatkę służbową i przedłożyć Dyrekcji Hotelu.

Bezpieczna relacja pomiędzy dzieckiem a pracownikiem Hotelu

  1. W kontakcie z małoletnim należy utrzymywać profesjonalną relację, używać komunikatowi reakcji z rozwagą aby były one dla dziecka bezpieczne, adekwatne do sytuacji.
  2. W komunikacji z dziećmi należy zachować cierpliwość i szacunek. Ważne jest aby słuchać uważnie potrzeb dzieci i ich komunikatów, a odpowiedzi były adekwatne do wieku dzieci i danej sytuacji. Poszanowanie prywatności dziecka i jego indywidualności oraz poczucie bezpieczeństwa powinno być wzięte pod uwagę. Nie należy ujawniać danych wrażliwych dziecka osobom nieuprawnionym (w tym innym dzieciom).

OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE MAŁOLETNICH

Imię i nazwisko Gościa ……………………………………………………………………………………………………………………….

Data zameldowania: ………………………………………………………………………………………………………………………….

Na podstawie procedury ochrony małoletnich obowiązującej zgodnie z art. 22c ust. 3 pkt 2. Ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich, podaję imiona i nazwiska towarzyszących mi małoletnich oraz charakter relacji łączącej mnie z małoletnim:

Imię i nazwisko dziecka ………………………………………………………………………………………………………………………

Charakter relacji łączącej Gościa z dzieckiem ……………………………………………………………………………………..

Podpis Gościa: ……………………………………………………………..

Podanie danych jest niezbędne do meldunku w Hotelu. Konsekwencją niepodania danych może być konieczność dokonania przez personel Hotelu identyfikacji dziecka i jego/jej relacji z osobą dorosłą, z którą przebywa w Hotelu i/lub odmowa meldunku w Hotelu. W przypadku uniemożliwienia identyfikacji powyższych danych, personel Hotelu jest uprawniony do zawiadomienia Policji. Powyższe działania mają na celu ochronę dzieci przed krzywdzeniem, prosimy o uszanowanie obowiązujących zasad.

UPOWAŻNIENIE DO OPIEKI NAD DZIECKIEM

Ja ……………………………………………………. zamieszkały/a ………………………………………………………………………….. (imię i nazwisko rodzica/opiekuna prawnego) (adres rodzica/opiekuna prawnego) legitymujący/a się dowodem osobistym (seria i numer) ………………………………………… będąc rodzicem / opiekunem prawnym, posiadając prawo do opieki nad …………………………………………………… o numerze (imię i nazwisko dziecka) PESEL ……………………………………………… , zamieszkałego/łą ……………………………………………………………………. (PESEL dziecka) (adres dziecka) upoważniam Pana/Panią ………………………………………………………… zamieszkałego/łą …………………………….. (imię i nazwisko osoby, która otrzymuje upoważnienie) (adres osoby, która otrzymuje upoważnienie) ……………………………………………………………… legitymującego się dowodem osobistym (seria i numer) …………………………………… do sprawowania opieki, prowadzenia spraw bieżących oraz nagłych związanych z opieką nad wyżej wymienionym dzieckiem w trakcie pobytu w hotelu ………………………………………………………………………… w terminie ………………………………………………………………. (pełna nazwa hotelu, miejscowość) (zakres czasowy pobytu w hotelu).

Jednocześnie oświadczam, że pomiędzy osobą upoważnioną do sprawowania opieki, a moim dzieckiem występuje stopień pokrewieństwa: ………………………………………………………………… (należy podać stopień pokrewieństwa). Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia wynikającej z art. 233 § 6 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – kodeks karny.

Art. 233 kk (wyciąg) Kto, składając zeznanie mające służyć za dowód w postępowaniu sądowym lub w innym postępowaniu prowadzonym na podstawie ustawy, zeznaje nieprawdę lub zataja prawdę, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8. Przepisy stosuje się odpowiednio do osoby, która składa fałszywe oświadczenie, jeżeli przepis ustawy przewiduje możliwość odebrania oświadczenia pod rygorem odpowiedzialności karnej

…………………………………………………………………

(podpis rodzica/opiekuna prawnego)

Polub nas!

Najnowsze oferty

  • Prezent Voucher

    Zapraszamy do skorzystania z bogatej oferty vou...
  • Szef kuchni poleca

    • Sandacz saute • Dania z grilla Cielęcina Salt...
  • Specjalność szefa

    Szef kuchni poleca: – Podpłomyk kazimiers...
  • Hotel
  • Spa
  • Restauracja
  • Wesela i przyjęcia rodzinne
  • Szkolenia i Konferencje, Integracje
  • Galeria
  • Kontakt
  • Aktualne wydarzenia

Podziel się:

Copyright © 2019 Villa Bohema Kazimierz Dolny
All rights reserved.

TOP
Call Now Button
Korzystamy z plików cookies w celu zapewnienia Ci najlepszych doświadczeń podczas korzystania z naszej strony internetowej. Zgadzając się na wszystkie pliki cookies, pozwolisz nam na zadbanie o Twój komfort podczas przeglądania naszej strony oraz dopasowanie wyświetlania naszej oferty do Twoich potrzeb.

W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swojego wyboru, klikając opcję Spersonalizuj. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.
UstawieniaAkceptuję
Ustawienia ciasteczek

Ustawienia cookies

Niezbędne do świadczenia usługi
Zawsze włączone
Pliki cookie absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania witryny. Te pliki cookie zapewniają anonimowe działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny.
CookieCzas przechowywaniaOpis
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 rokUstawiony przez wtyczkę RODO Cookie Consent, ten plik cookie rejestruje zgodę użytkownika na pliki cookie w kategorii „Reklamowe”.
cookielawinfo-checkbox-analytics11 miesięcyTen plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę RODO Cookie Consent. Plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Analityczne i statystyczne”.
cookielawinfo-checkbox-functional11 miesięcyPlik cookie jest ustawiany na podstawie zgody na pliki cookie RODO w celu zapisania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Funkcjonalne”.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 miesięcyTen plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę RODO Cookie Consent. Pliki cookies służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookies w kategorii „Niezbędne do świadczenia usługi”.
cookielawinfo-checkbox-others11 miesięcyTen plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę RODO Cookie Consent. Plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Inne”.
cookielawinfo-checkbox-performance11 miesięcyTen plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę RODO Cookie Consent. Plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Wydajnościowe”.
CookieLawInfoConsent1 rokCookieYes ustawia ten plik cookie do rejestrowania domyślnego stanu przycisku odpowiedniej kategorii i statusu CCPA. Działa tylko w koordynacji z podstawowym plikiem cookie.
viewed_cookie_policy11 miesięcyPlik cookie jest ustawiany przez wtyczkę RODO Cookie Consent i służy do przechowywania informacji, czy użytkownik wyraził zgodę na używanie plików cookie. Nie przechowuje żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne
Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie treści witryny na platformach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.
Analityczne i statystyczne
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.
Wydajność
Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.
Reklamowe
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Inne
Inne nieskategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze sklasyfikowane w kategorii.
Zapisz i zaakceptuj
Powered by GDPR Cookie Compliance WebToffee Logo